Upravit stránku

Sprcha není jen místností pro osobní hygienu, je i místem pro vaše životní okamžiky. Sprcha probouzí naši fantazii a ne náhodou hraje klíčovou roli hned v několika Hollywoodských trhácích.

Hitchcockovo Psycho

Mezi prvními se jistě každému vybaví Psycho z roku 1959. Scéna ve sprše je dnes již kultovní, a právě proto jsme ji trochu proklepli a zjišťovali, jak se vlastně natáčela. Mistr napětí a král hororů Alfred Hitchcock ji prý točil 7 dní, přestože ve výsledku trvá jen pár minut. Režisér si v ní bravurně pohrál s myslí diváka. Natáčel ji ze 70 různých úhlů a celkem v ní najdete na 70 střihů.

Herečka Janet Leigh strávila při natáčení prakticky celý týden jen ve sprše, ale z její nahoty není příliš mnoho vidět. Hitchcock stále nebyl s výsledkem spokojený, až se nakonec sám chopil nože a zahrál si na vraha. V záběru je vidět detailněji jen jeho ruka, ale je to sám velký Alfred Hitchcock. Stejně tak nebyl spokojený s jekotem hlavní hrdinky a dlouho jej pilovali.

Sprcha ve filmu
Sprcha ve filmu

Flashdance

Další známou sprchou je ta z muzikálu Flashdance z roku 1983. Kdo by také neznal příběh osmnáctileté Alex, která ve dne pracuje jako svářečka (zajímavé, že?) a v noci tančí v luxusním baru. A právě v tomto baru vznikla i svůdná scéna, kdy si hlavní hrdinka spustí na tělo sprchu.

Této scéně prý předcházel velký konkurz, kde nakonec vybrali 3 tanečnice, z jejichž kroků sestavili finální kreaci. Byla tam klasická tanečnice, pak gymnastka, co předváděla skoky vzduchem, a nakonec odbornice na break dance. Herečce Jennifer Beals, která ztvárnila hlavní hrdinku Alex, vynesl tanec nominaci na Zlatý globus.

Vodníci v Čechách...

Pro dobré koupelnové zážitky ale nemusíme až za velkou louži. Stejně kvalitní, ne-li lepší filmy, máme i doma. Důkazem je oblíbená komedie Václava Vorlíčka – Jak utopit Dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách. Koupelna, respektive umyvadlo, vana, sprcha i kdejaký kohoutek tu hrají hlavní roli dopravní trasy. Jak originální!

Původně byl tento příběh zasazen do prostředí vodnického mlýnu, ale režisér ho zapracoval do mnohem zajímavější Prahy. A zajímá vás, jak se točila scéna, kdy Jaromír Hanzlík vchází do vody, kde je jako „nevodník” pochopitelně komplet mokrý, kdežto vodník Miloš Kopecký je i pod vodou dokonale suchý? To prý měli v ateliérech speciální bazén a schody částečně vedly přímo do něj a částečně za něj. Pan Kopecký šel na suchou stranu a pan Hanzlík přímo do bazénu. Při správné kameře to ale není poznat. Uznejte sami (scéna se schody je v čase 1:40, ale krásná písnička Znala panna pána od Vítězslava Hádla stojí za poslech celá).

Konec vodníků v Čechách
Nahoru