Upravit stránku

Ne každý hrdina nosí plášť a má nadpřirozené schopnosti. Náš určitě ne. Tenhle hrdina, nebo spíš hrdinka, umí léčit, chránit před úrazy, povzbudit, utěšit, ulevit od bolesti...

Voda. Léčivá, blahodárná, osvěžující i pečující. Využíváme jejích superschopností, aniž bychom si to kolikrát uvědomovali. Zvlášť při sportu je její pomoc nenahraditelná. Pokud jste si dali předsevzetí cvičit, určitě se vám bude hodit.

1. Vodou proti podráždění kůže

Cvičíme proto, abychom si dali pořádně do těla. Shodili pár kilo a žili zdravě. A nedílnou součástí a trochu nepříjemnou stránkou tréninku je pocení.

Pot, ač přirozený, je dráždivý a vaší kůži nesvědčí. Narušuje obranyschopnost pokožky, a proto se ho zbavte co nejdřív po cvičení.

Dejte si sprchu, ne vanu. Krátkou, intenzivní, a ne příliš horkou. Teplá voda otevírá póry a kůže začne znovu uvolňovat přirozený pot a maz. Rychlou sprchou po každém tréninku předejdete ekzémům, akné a mastné pleti. S pravidelnou dávkou pohybu tak budete nejen štíhlejší, ale díky sprše i krásnější. Dostanete se do koloběhu vylučování škodlivých látek a nastartování zdravého životního stylu.

2. Regenerace po sportu

Jako sportovci jistě víte, že váš metabolismus pracuje na plné obrátky ještě několik hodin po tréninku. Jinými slovy tělo maká nejen když cvičíte, ale i v klidu. Říká se dokonce, že právě v době odpočinku spálíte ještě víc kalorií než při samotném sportu.

Sprchování po sportu
Sport a sprchování

Regenerace po sportu je proto velmi důležitá a v žádném případě se jí nevyhýbejte. Začít můžete třeba ve vaně.

Teplou (ne horkou) koupelí prokrvíte tělo a uvolníte svaly. Voda pomůže i ke správné látkové výměně a vy předejdete bolesti z namožených svalů. Na ty někdy pomáhá i voda studená. Musíte sami vyzkoušet, co vám bude víc zabírat.

3. Vodou proti bolestem zad

Bolesti zad se nevyhýbají ani sportovcům. Zvlášť, pokud zatěžujete jen určitou skupinu svalů. Střed těla pak může začít stávkovat. A nejčastěji bolí bedra.

Voda je váš zachránce i v takových případech. Nejlépe vám poslouží ruční masážní sprcha, kterou si můžete pohodlně doma prokrvit jakékoliv partie a jemným tlakem vody uvolnit ztuhlá záda.

I tady však musíte vyzkoušet, co vám bude vyhovovat. Někdy víc než „mokré” teplo, pomůže suché – nahřívací podložky, polštáře, dečky apod.

4. Proti křečím v nohou

Pravidelný pohyb je prevencí proti různým neduhům, ale křečím někdy nezabrání. A tehdy opět pomůže voda. Vnitřně s přídavkem hořčíku a vápníku a zevně střídavými koupelemi.

„Střídavé sprchování teplou a studenou vodou pomáhá i na tzv. syndrom neklidných nohou.”

Proti křečím pomáhá i dostat nohy do vyvýšené polohy. Můžete využít například vany se zkoseným dnem a hranou, o kterou si příjemně opřete záda a nohy „hodíte” nahoru.

Přidejte do vody ještě horskou sůl, nohy pravidelně masírujte, a především trénujte. Když budete pravidelným, přiměřeným tréninkem zvyšovat svou kondici, křeče si na vás jen tak nepřijdou.

5. Vodou proti migréně

Hlavně ale žádnou křeč. Nepřeceňujte své schopnosti, aby pak neplatilo ono známé „sportem k trvalé invaliditě”. 

Nikdo nechce malovat čerta na zeď, ale někdy, když jste přetažení, vás může ze sportu rozbolet i hlava. A tehdy, ano, opět pomůže voda – při teplé koupeli vám krev nažene dolů a s ní odejde i bolest. Proto taky voda pomáhá při kocovině

„Ať jste se cvičením teprve začali, nebo si dáváte do těla pravidelně, gratulujeme ke správnému rozhodnutí. A teď si dejte zaslouženou odměnu. Vzpruhu a regeneraci ve sprše.”

Sport a voda
Nahoru